عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها:

ضرورت ایجاد محرک برای تعامل صنعت و دانشگاه در جهت تحول کارآفرینی و ايجاد اشتغال مولد دانش‌بنيان

  • 13 Aug 2024
  • کد خبر: 2379844
  • 12194

ضرورت ایجاد محرک برای تعامل صنعت و دانشگاه در جهت تحول کارآفرینی و ايجاد اشتغال مولد دانش‌بنيان

عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها:

ضرورت ایجاد محرک برای تعامل صنعت و دانشگاه در جهت تحول کارآفرینی و ايجاد اشتغال مولد دانش‌بنيان

       به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، با حمايت معنوي و همکاري شايسته دانشگاه مازندران، سومين کنفرانس بين‌المللي اقتصاد و مديريت کسب وکار، تحت نظارت انجمن مديريت کسب وکار ايران در تهران، محل سالن اجلاس سران، برگزار شد.

       بر اساس این گزارش، دکتر حسنعلی آقاجانی، عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در بخش نشست تخصصی تحول دیجیتال، بخش خصوصی و ماندگاری کسب و کارها به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این پنل به تشریح موضوع مدل و الگوی جامع راه‌اندازی و ماندگاری کسب‌وکارها در ایران پرداخت و گفت: ضرورت ایجاد محرک برای تعامل صنعت و دانشگاه در جهت تحول کارآفرینی و ايجاد اشتغال مولد دانش‌بنيان، کاملا محرز است.

       دکتر آقاجانی در این سخنرانی با اشاره به این که در حال حاضر به طرح و خلق مشاغل جدید با توجه به افزایش جمعیت نیاز داریم، بیان داشت: مثلث اشتغال در کشور شامل استخدام، خوداشتغالی و کارآفرینی است که متاسفانه بیشتر افراد متقاضی به دنبال کار از طریق استخدام هستند که به معنی تعطیلی ایجاد کارآفرینی است.

       رییس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران تاکید داشت: مشکل ایجاد کسب و کار جدید را در اصل باید دانشگاه‌ها حل کنند.

      دکتر آقاجانی با اظهار تأسف از اینکه در حال حاضر ارتباط بین دانشگاه و صنعت به کلی جدا شده است، بیان کرد: واقعیت این است که دانشگاه‌ها و صنایع ما آن‌گونه که باید، همدیگر را قبول ندارند و نمی‌توانند انتظارات همدیگر را تامین کنند چراکه متناسب با نیازهای همدیگر شکل نگرفته‌اند.

      عضو هیات علمی دانشگاه مازندران در رابطه با چگونگی صنعتی‌سازی اظهار داشت: بسترسازی ساختاری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مراکز رشد و اولویت‌دهی به پارک‌های علم و فناوری برای صنعتی‌سازی ایده‌های خود، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

روابط عمومی دانشگاه مازندران